Egészségipar

Két egyértelmű trendet azonosítottunk be további megfigyelésre és tanulmányozásra, első körös befektetési célpontok paraméterezéseként is.

Az egyik kötődik a korábban központba helyezett generációs alapokhoz: a 70-es 80-as években született felnőttek egészségtudatossága a legtöbb mérési skálán robusztus. Ez korosztály mérhetően többet foglalkozik és többet költ az egészsége megőrzésére, mint bárki korábban. Egészségesebbek akarunk lenni és úgyis szeretnénk maradni. Ha hozzátesszük még azt a hipotézist, hogy az amerikai gyógyszerfogyasztási szokásokhoz zárkózik fel a világ többi része, akkor érezhető annak a döntésnek az indokoltsága, miért tartjuk ezt az iparágat fókuszban.

Az Egyesült Államokban az egy főre eső gyógyszerfogyasztás nagyságrendje eléri a 900 dollárt, míg az Európai Unió 5 legfejlettebb tagállamában csak 400 dollár. Európa többi államában pedig ez a szám csak 100 dollárhoz közelít. Azt is megfigyeltük, ebből a szempontból szerencsésebb folyamatként beazonosítva, hogy az egészségtudatos és egészségmegörző termékek, szolgáltatások tekintetében nincs ekkora különbség a két földrész között. Az egyetlen komoly különbség, hogy az Egyesült Államok egységesebb piacot tud nyújtani az Unió elméletben egységes, de a nyelvi és kulturális szokások miatt széttagolt országaihoz képest.

Az üzleti és terápiás szempontból is sikeres termékek már nem kizárólag a nagy tőkeértékű és kutatás-fejlesztésre sokat költő cégektől érkeznek.

A másik trend az egészségipar fejlesztési irányvonalához kötődik. Az üzleti és terápiás szempontból is hatékony termékek már nem kizárólag a nagy tőkeértékű és kutatás-fejlesztésre sokat költő cégektől érkeznek. Az amerikai tőzsdén 100-nál is több olyan cég van, amelyik hatóanyag-fejlesztésben versenyzik a nagy gyógyszeripari cégekkel, legtöbbször a nagy ellenség, a rák elleni hadszíntéren. Nem túl merész következtetés, ha azt mondjuk, ebben érdemes mélyebb és újszerűbb kooperációs felületeket kialakítani a két kontinens között.

adminEgészségipar